Kärnkraft + Förnyelsebar energi = sant?

Borgarna / Alliansregeringen har kommit överens om att tillåta satsningar på kärnkraft.


Jag är dock inte förvånad. Jag har väntat ett tag på att röster skulle höjas för kärnkraften. Som jag tidigare sagt anser jag också att säkerheten måste vara hög och jag vet att det finns en skillnad mellan mig och etablerade miljöorganisationer i denna fråga.


Kärnkraft med sämre säkerhet i Baltikum kanske kan avvecklas med svensk hjälp, gentemot att de får köpa energi till förmånliga priser från Sverige? Det kan kanske även bli exportmöjligheter till andra länder, länder som idag är beroende av gas från den ryska grannen (som stänger av gaskranen då och då).


Dock, som miljöpartiet säger: satsningen på förnyelsebar energi får inte komma av sig!!
Även här tror jag att Sverige har exportmöjligheter av förnyelsebar energiteknik.


Det viktigaste är att oljan fasas bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback