Torka tvätten och spara energi

Nu när blir varmare finns ett lysande tillfälle att vara miljövänlig när du tvättat. Istället för att torka allt i värmeskåp eller värmerum (vilket känns lätt absurt när det är varmt ute...ibland nästan lika varmt ute som i torkrummet! ;) :P ), häng upp det på en tvättställning inomhus eller utomhus, beroende på var du har plats i din bostad.

För mig tar det 1-2 dagar att torka tvätten jag hänger på upp ett torkställ i lägenheten. Ingen extra energiåtgång! Jag har det stående i ett hörn av lägenheten där det inte står i vägen för något speciellt. Kommer inte ihåg vad det kostade exakt, men gissningsvis 100 kr. Jämförs detta pris, och kolidoxidekvivalenta utsläpp för produktion och transport av torkstället, med torkrummets/-skåpets löpande energikostnad och CO2-utsläpp, är jag säker på att "tvättställsmetoden" vinner i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback