Simpsons!

Inte bara Lisa Simpson är miljöaktivistig av sig. Ekologisk pasta a Bart Simpson... :) "Agriculture biologique" är den franska märkningen för ekologiskt odlad mat. Jämför med Krav-märkt.

image12

Filmen var efterlängtad, av mig och många andra ...

Green Day: Now we have been playing for three hours, and we would like to talk about the environment.
Springfields reaktion: stenkastning.
Moe Szyslak: fel tillfälle att prata om det...

När många invånare från kära Springfield är samlade på samma plats blir reaktionerna ibland rätt absurda. Å andra sidan blir det ofta absurt i Simpson, oavsett om många eller flera är inblandade. Simpsonteamet är så bra på att fånga, (ibland) överdriva och visa upp typiska beteenden, tokiga stereotyper mm. Ibland saker man har tänkt på, men inte kunnat formulera själv, ibland saker man inte har tänkt på, men vilka ändå känns som huvudet på spiken.... Där finns flera sköna karaktärer.


Kommentarer
Postat av: sara

Jag köpte sån pasta till min brorsa i julas som en extragrej. Jag skänkte bort pengar till rädda barnen i hans namn istälet för en riktig julklapp, så han fick lite ekologiska simpsonsmakaroner också. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback